Sider

8. aug. 2011

Chrines VaniljeFrosting

En enkel og utrolig god frosting
I dag skal dere få min egen oppskrift på vaniljefrosting. Det er en buttercream-frosting med vaniljestang, enkel men full av smak og perfekt til både kaker og muffins i alle varianter.


Du trenger:
60g margarin
100g melis
1/2 vaniljestang
1 ts titaniumoksid
Gir nok til ca 10 små muffins, jeg doblet oppskriften i dag for å lage 20

Slik gjør du:
1. Sørg for at margarinen er romtemperert (Jeg bruker First Price margarin fordi den er hvitere enn plantemargarinen jeg vanligvis bruker)
2. Sikt melis over margarinen, del vaniljestangen og skrap ut innholdet


3. Tilsett 1ss varmt vann og 1 ts titaniumoksid. (Titaniumoksid er for å gi frostingen en hvit farge og kan droppes)
4. Pisk sammen...

... til du får en jevn og fin frosting

Og så er frostingen ferdig!
Jeg laget et enkelt rosedesign på mine cupcakes i dag, instruksjonene følger under:

Du trenger:
Wilton open rose tip
Decorating bags, engangs eller flergangs

Slik gjør du:
1. Sett sammen pose og tipp slik som instruksjonene sier, fyll posen med frosting og vri på posen slik at frostingen samler seg i bunnen av posen
2. Begynn midt på muffinsen og sprøyt en liten klump


3. Med jevnt trykk på posen, lag en spiral utover


4. Avslutt når du har laget en fin runde og dekket mesteparten av muffinsen, slipp trykket og dytt litt ned så skjøten ikke blir så tydelig


Og så er du ferdig! Gjenta på resten av muffinsene, legg dem i en søt eske og Voilla! Folk vil tro du har brukt en formue på bakeriet.


Hvis du synes de er kjedelige som dette, legg til litt strø eller en nonstop i passende farge

Server og nyt. Både muffins og glasur holder seg fint i kjøleskapet noen dager.

Ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Mmmm!!! Du skulle vel ikke tilfeldigvis trenge to profesjonelle prøvesmakere på Fetsund, vel?
    Kjempefin blogg du har fått, forresten :)

    SvarSlett
  2. Just say when! :D jeg kan jo ikke spise det jeg baker...

    SvarSlett