Sider

7. aug. 2011

Verdens Enkleste Sjokolademuffins

Mine favorittmuffins

 Nå var det jammen på tide med et bakeinnlegg her!
Tidligere har jeg vært veldig tilbakeholden på å gi fra meg oppskriftene mine, men jeg bestemte meg før jeg lagde denne bloggen for at jeg skal dele hemmelighetene mine. Bare andre hemmeligheter enn jeg har delt før.
Jeg vil spre bakeglede, og jeg vil gjøre det ved å dele gode oppskrifter og instruksjoner. Så først på planen er muffinsene som gjorde at jeg ble kjent som skolens bakemester: Verdens Enkleste Sjokolademuffins. Oppskriften har jeg fått av min tante.

Du trenger:
250g mørk kokesjokolade
250g margarin
4 egg
200g melis
2dl mel
Gir ca 28 små muffins

Slik gjør du:
1. Sett ovnen på 200°C
2. Smelt sjokolade og margarin

3. Pisk egg og melis sammen


4. Rør inn sjokoladeblandingen


5. Sikt og rør inn melet


6. Fyll muffinsformene opp ca 3/4


7. Stek i ca 12 minutter







Du kan også bruke denne oppskriften til å lage sjokoladefontant. Da bruker du store former istedenfor små og steker litt kortere, ca 10 minutter.


Oppsummering:
1. Smelt 250g mørk sjokolade og 250g margarin
2. Pisk 4 egg og 200g melis
3. Bland de to sammen
4. Bland inn 2dl mel
5. Fyll muffinsformene 3/4 opp og stek i ca 12 min

 I morgen kommer også oppskriften på min vaniljefrosting, som er perfekt på toppen av disse muffinsene. Sjekk tilbake da :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar