Sider

1. aug. 2011

Pirate Mani

Da jeg våknet i dag satte jeg i gang med å gjøre ferdig hermegås-manikyren jeg startet i går. Det er viktig at det første laget er helt tørt, du skal nemlig bruke teip.
Slik nå neglene ut i går kveld (OPI Planks a Lot)

Jeg brukte helt vanlig teip og satte på skrått over nedre del av neglen. Så la jeg et lag Sparrow Me the Drama over den eksponerte delen av neglen, og fjernet teipen med en gang. Da ble det slik:
OPI Sparrow Me the Drama

Denne looken så nokså uferdig ut, så jeg la en strek langs kanten med Fingrs French Pen. Den er egentlig for å tegne hvite tupper på fransk manikyr, og fungerer best på naken negl. Når du bruker den oppå neglelakk, kan den slå sprekker - ikke særlig lekkert - så neste gang kommer jeg nok til å velge en annen løsning. Men det ble hvertfall seende slik ut:
Fingrs French Pen

Jeg hadde lyst til å matte ned looken, men brukte et lag Sally Hansen No Chip Topcoat på neglen først for å være sikker på å ikke dra ut fargene. Deretter brukte jeg Essie Matte About You.

Essie Matte About You

Og det var det! Denne manikyren er inspirert av Nailside - stikk innom, det er en super blogg.
Vi får se hvor lenge jeg klarer å gå med denne manikyren før jeg går lei. Vanligvis får jeg intenst behov for å lakke om innen et par dager...
Stay tuned for swatches fra min store samling neglelakker og oppskrifter fra min personlige kokebok.

1 kommentar:

  1. Ble stilig dette :) Har kun en OPI lakk selv og det er Sparrow Me The Drama. Måtte ha den, mest på grunn av navnet, men fargen er lekker skittenrosa, så eg likte den ;)

    SvarSlett